tirsdag 27. september 2011

Happy!


Hvile i 24 timer....
..det er ikke lett når det klør i fingrene etter å sette igang!
Etter siste strøket med maling på gulvet i spisestua måtte gulvet/malingen "hvile" i 24 timer før vi kunne sette på plass møblene igjen.. 
Og endelig! Nå er alt på plass igjen!



Jeg anbefaler virkelig tre stjerner gulvmaling fra Scanox! Vi kjøpte 3 liter til spisestua, tror vi har brukt ca 1,5 liter jeg! Og det er på 4 strøk! Utrolig drøy og super enkel å male med! 
(Les her om du vil vite fremgangsmåten vår) 
Jeg er såååå fornøyd! Rare greier.. At hvite gulv kan få meg til å smile. Hver gang jeg titter inn døra så må jeg bare smile! 
Og til dere som lurer på : "hmmm..hvite gulv?? Det må da bli utrolig skittent!?" Oi.. Dristig valg med hvite gulv. Hva sier mannen til det?" Det er faktisk veldig greit med hvite gulv synes vi! Vaskekosten glir jo super lett over malte gulv, og det er virkelig ikke noe problem! Stian er også veldig opptatt av hvordan det ser ut her, og han har igrunn lurt på når vi kunne begynne *ler* 
Så nå er vi super happy over "ny" spisestue!


...& veldig deilig med utvidet spisestue! Så nå er det plass til 8 stykker rundt bordet! Deilig med litt ekstra plass, det er jo her vi tilbringer mye tid. Stian med musikken sin og jeg med små prosjekter og blogging. 

(før bilder av gulvet? Se her)

Vi blogges

HUGS

51 kommentarer:

  1. Må si det ble mye finere med hvitt gulv ja. Hadde hvite gulv på soverommene i huset vi hadde tidligere, og det er som du skriver, superenkelt å dra over med moppen både tørr og våt. Hvite gulv er jo så lekkert :0)
    Klem Jane.

    SvarSlett
  2. Det ble utrolig fint! Og jeg her SÅ lyst på hvite gulv, men siden vi bare leier foreløpig så er det liksom ikke helt verdt det å sette i gang...

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  3. Ja, ikke sant?! Hvite gulv er digg! Rommene blir bare sååå mye større med hvite gulv. Me likes a lot! Flinke og fine Ida-vennen. ♥

    SvarSlett
  4. Ble bare så perfekt ;)
    Flinke dere er som får ting raskt gjort...
    Skjønner godt at det er deilig å sette seg ned rundt det spisebordet, med eller uten gjester.. ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  5. Denne malingen fikk jeg og anbefalt. Godt å høre at det gikk så fint for dere å bruke den!
    Vi skal male noen gulv på soverom, og fungerer det fint kan det være at gangen får et strøk med gulvmaling også!

    Ha en fin dag!

    Klem Nina

    SvarSlett
  6. Så fint och bra det blev med golvet. Gillar också din kombination av olika stolar. Läckert!

    Kram
    Ann-Sofie

    SvarSlett
  7. Hei!
    Det ble jo bare rålekkert!
    Bloggen din og leiligheten deres er bare så full av glede og inspirasjon - må bare smile når jeg titter innom her :)
    Nyt lykkerusen over de flotte gulvet!
    klem Carina

    SvarSlett
  8. Heisann og hoppsan!!

    Dette ble skikkelig lekkert altså!
    Den nydelige tapeten ble enda mer blikkfang nå.
    Vakkert vakkert vakkert...
    Du er sååå god på dette altså Ida! Klæmmings

    SvarSlett
  9. LOVELYYYY!!
    *ønsker meg*
    Ha en fin dag, solstråle!!:)
    Klem

    SvarSlett
  10. Veldig veldig fint!! :) Nå ser før-bildet nesten litt grått og trist ut... ;)

    ...og, selv om jeg heller mer mot rødt; den krakken med rosa trekk, på det øverste bildet, er bare så utrolig fin!!

    Ha en fin tirsdag! :)

    SvarSlett
  11. Ååå, det er bare så fint:)
    Vi har malt siste strøk her nå. Samme type maling som dere, vi er også veldig fornøyde! Klør i fingrene etter å sette møblene på plass, men her er jo malingen fortsatt våt;)

    SvarSlett
  12. Ble såå fint med hvitt gulv! Koselig spisestue til å bli glad av:) Ha en herlig tirsdag!

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  13. Nydelig ble det!!!
    Hærlig med plass til mange :)
    klem Tove

    SvarSlett
  14. Så fint! Det gjorde seg virkelig! Har så lyst på hvite gulv jeg også.. men tror ikke det blir med det første.. ;) Kanskje i neste hus?? Drømmen er jo ekte tregulv malt hvite...

    Ønsker deg en herlig høstdag!
    klem

    SvarSlett
  15. Det er så lekkert med hvite gulv!!:) Kjempefint ble det:))

    Klem

    SvarSlett
  16. Kjempefint med hvitmalt gulv.
    Jeg forstår godt at du er fornøyd.
    Sånn var jeg da vi malte trappa vår :)
    Klem :)

    SvarSlett
  17. It is so amazing.....wow! love the pop of black color in your light!

    SvarSlett
  18. Ååå, det ble kjempefint! Vi har veldig sliten parkett i stua, og jeg dristet meg til å nevne i en forbisetning til mannen at kanskje vi skulle male det hvitt. Haha, han holdt på å gå i bakken!! Det kommer nok ikke til å skje, nei (eller kanskje etter noen års bearbeiding...) Heldig du som har en mann som har sansen;-)
    Ser den staute karen har fått plass ved spisebordet. Tøfft!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  19. Skikkelig lekkert blei det :) Men tror aldri jeg kommer til å få hvite gulv,er ikke så glad i gulv vask, og med 4 barn så sees det godt når dem har vært i action en halv times tid ;)

    Ha en flott dag videre:)

    Hanne=)

    SvarSlett
  20. Ble kjempe fint, vennen!
    ...jeg er så utrolig glad i malte gulv jeg! Både hvitt og mørkt-kommer liksom litt an på hvordan leilighet eller hus er synes jeg..jeg har il og med fått for meg at det kan være kult med pastellgulv...men vi får se...her vi bor nå skjer det ikke noe med gulvene ihvertfall!Mn kanskje hvite gulv neste sted?*hihi*

    ...og du, hatt litt tlf trøbbel, så fikk liksom ikke svart...men jeg synes som sagt bare det er hyggelig å være med å hjelpe litt, så om du tror cupcaks hadde vært en fin ide til 15, så lager jeg gjerne det jeg altså*smile* Det er jo bare morro! Trenger øve litt også...*hihi*

    Klem fra meg

    SvarSlett
  21. ...hihi..trøblete tastatur, men regner med at du skjønte det skulle stå cupcakes...*hihi*

    SvarSlett
  22. ÅÅ :) Ida Susanne :) Så fint det ble nå !! Dere er virkelig flinke . Vi har malt tregulv på badet , ja det er veldig greit å holde rent . Jeg må virkelig vise dette til min mann ;) Gratulerer med en delikat spisestue :)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  23. Å! Lekkert-lekkert! Alt kjem bedre fram med heilt kvit base!

    Klem

    SvarSlett
  24. We love the different chairs with the wallpaper!

    Michelle Vasconcelos & Atelier Decor team
    http://atelierdecor.blogspot.com/

    SvarSlett
  25. Utrolig fint det ble.. Kan godt forstå at du smiler for deg selv når du titter inn her ja.
    Ha en fin uke
    klem

    SvarSlett
  26. I really like you have a mix of different chairs! I think that's so fun :)

    SvarSlett
  27. Så fiiiint det ble!! :) Flinke dere er! Skjønner du smiler når du ser dette ;) Klem

    SvarSlett
  28. Det ser fantastisk ud! Sikke en stor forskel. Hmm, måske man skulle høre ejeren af vores lejlighed om vi må male gulvene...

    SvarSlett
  29. Det ble såå bra!! Perfekt i sukkertøy for øyet hjemmet! :) LIKER!

    SvarSlett
  30. Så lett og lyst, virkelig sukkertøy!

    SvarSlett
  31. Det ble superfint! Stor forskjell, ble så fantastisk lyst og lett:-)

    Elsker den tapeten du har på veggen!

    Klemmer!

    SvarSlett
  32. Fantastisk fint med hvite gulv...skulle gjerne hatt det. Men mannen har lagt ned veto1 :)

    SvarSlett
  33. Det ble UTROLIG fint! Hvite gulv var lekkert! Må bare si at jeg elsker stilen dere har i leiligheten! Nydelige farger!

    Tirsdagsklem fra Bente

    SvarSlett
  34. Du har et så vakkert hjem, Ida.
    Det stemmer at malte gulv er enkle å
    vaske, vi har det i annen etasje, gamle
    malte gulvplanker...Spiseplassen din er
    så koselig og fargerik!

    KLEM

    SvarSlett
  35. Herlig syn!
    Når setter du igang med resten av leil?! ; )

    -Ha en fin, fin onsdag
    Klem : )

    SvarSlett
  36. Det ble en fryd for øyet :) Gulvet har mye å si, kjempe fint! Klem Mona

    SvarSlett
  37. Så fint det blev! Du har verkligen underbar smak för inredning!

    SvarSlett
  38. Lekkert!!! :)
    Men kjenner til "problemet". Vi har holdt på å male en trapp og et platå i flere dager med den malingen der... Og vi måtte jo ha en milion strøk, og 24t tørke mellom hvert, og jeg står der å tripper med mine nye interiørskatter som skal pynte opp platået...
    Men NÅ altså - NÅ er vi snart i mål ;)

    SvarSlett
  39. Det ble jo kjempefint, søte deg! det gjorde seg veldig mot alle de fine pastellene. En helt ny spisestue!

    Jeg elsker hvite gulv selv og har faktisk malt et gulv til i hvitt i dag. Jada, kl 6.15 stod jeg å malte det som skal bli kontor til min kjaere. Må stå opp tidlig så man rekker flere strøk..hihi.

    Nyt den fine spisestua, og ha en fin dag!
    klem Nina

    SvarSlett
  40. Det ble kjempe fint:) Fant bloggen din for ikke så lenge siden, og her skal jeg følge deg videre:) Hente inspirasjon, ideer, og ikke minst få opp humøret av alle de fine fargene:) Jeg lurre på en ting, sofaen deres fra Ikea. Hva heter den?

    SvarSlett
  41. Gratulerer med ny spisestue :) UTROLIG fint ble det.
    Nå har vi bodd ett og et halvt år i leiligheten vår og har enda ikke kommet meg til å malt trappen som er trehvit.....den må males snart....
    Kos deg denne onsdagskvelden.
    Klæm

    SvarSlett
  42. Takk for et raskt svar:) Bare hyggelig, er jo såå koselig hjemme hos dere:D Jo, det kan nok stemme:) Vi var på unge mødre for et par sesonger siden, hehe:)

    SvarSlett
  43. Så fint det ble! Skjønner veldig godt at du smiler jeg;) Klem

    SvarSlett
  44. Det er da bare blevet så flot :) Jeg har også selv malet mit gulv - det var også parketgulv som jeres og jeg har slet ikke fortrudt, at jeg gjorde :) Det lysner bare så meget :)

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!