tirsdag 2. august 2011

Mer gang:

....& gang prosjektet fortsetter i Sukkertøys leiligheten!
Nå er gulvet f e r d i g malt og vi er så fornøyde! 





Til dere tvilende der ute som lurte på : "Går det virkelig an å male parkett?" Ja!! Så klart det går an!
Slik gjorde vi det :

Vask gulvet skikkelig, og la det tørke godt. Kjøp et fint pussepapir (vi kjøpte bare et ark ettersom vi pusset for hånd) og puss lett over gulvet. Støvesug så gulvet rent for støv. Etter anbefaling av mannen i butikken og en rekke gulv-malende-bloggere bestemte vi oss for å kjøpe en maling som heter 3 stjerner for tre og betong - Scanox. Den er super slitesterk og gir et flott resultat. Veldig drøy maling ettersom den er veldig tynn. Malingen er også støvtørr etter 2 timer, og etter 8 timer kan man male nytt strøk. Jeg brukte en liten rulle som er til parkett og glatte flater, den kommer til overalt og er lett å jobbe med!


Nytt teppe, eller fillerye som det kanskje heter! Jeg hadde satt av 500,- til teppe på budsjettet vårt, og da jeg gikk inn på Home & Cottage og fant dette til 99,- ble jeg så glad! Det var jo perfekt! Var sikker på at de hadde glemt et 1 tall på prislappen *ler*


...det vil nok bli mange gang innlegg denne uka
Venter jo på tapet... Og en rekke detaljer som lampe, hyller, knagger osv skal opp!

Klem fra Ida Susanne

24 kommentarer:

  1. God morgen:)

    Kjempe fint:)
    Herlig med hvite gulv:)

    Ha en flott dag:)
    Klem Kari

    SvarSlett
  2. Supert! Det går an å male på det meste! Du fikk et nydelig resultat. Den matten var lekker til. Så søt hund du har også. :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint! Og helt utrolig men man kan jammen male ALT nå om dagen! Til og med lakkerte overflater som kjøkkeninnredninger etc :) I like!

    Klem Signe

    SvarSlett
  4. Nydelig gulv!! Gleder meg til å se fortsettelsen! :)

    SvarSlett
  5. Så fint det blir. Lyst og deilig, jeg liker. Gangen er jo på mange måter ett av de viktigste rommene i boligen, det er jo der man kommer inn aller først, og det er der de første inntrykkene skapes. Min gang er av et annet kaliber. Dystrere og trangere rom skal du lete lenge etter... Det hjelper heller ikke på at to voksne og to barn skal oppbevare og bruke lassevis med yttertøy, utstyr og sko, når det ikke er plass til garderobeskap engang! Akk. Jeg koser meg heller med å følge spent med på utviklingen av din gang.

    Klem

    SvarSlett
  6. I love it! And this dog is something!!xx

    SvarSlett
  7. Så fint det ble! Drømmer om lyse gulv selv, men har en samboer som ikke er helt med på det - foreløpig. :-) Gleder meg til å se når du får på plass detaljene!

    SvarSlett
  8. ååååh det ble så fint! skulle ønske jeg kunne gjøre det samme med det mørkebrune gulvet i den nye leiligheten vi leier, det gjør meg rett og slett deprimert. men må vel nøye meg med noen lyse tepper ;) *♥*

    SvarSlett
  9. Lyst,lekkert og kjempefint....
    Hva 99.- ? forstår du trodde det manglet ett tall *smiler*

    Helena

    SvarSlett
  10. I love the white also...love it and your rug looks perfect!

    SvarSlett
  11. Ser superfint ut, og matten var virkelig et kupp:)
    Gleder meg allerede til du viser mer gang;)

    Klem fra Marte

    SvarSlett
  12. Delikat og lekkert !
    Kan like sjokkpriser som på ryen din :)
    Klem!

    SvarSlett
  13. Ååååå det blir sååå fiint! Og du er så god på farger, Ida, men det vet du, for det har jeg sagt hundre ganger før. Det grå teppet var lekkert i den hvite og rosa gangen, tilogmed Wilma elsker det, lille ungen, nå er jeg så spent på den nye tapeten...

    KLEM

    SvarSlett
  14. Kjempefint ble det!
    Og så Wilma da... Søtnos♥
    Klem:)

    SvarSlett
  15. Åå vad jättesnyggt golvet blev!

    SvarSlett
  16. Du har det så utrolig fint, blir glad hver gang jeg er innom bloggen din :) Er ofte innom her, men ikke så flink til å kommentere, skal bli flinkere til det, så du får høre hvor flink jeg syns du er :)
    Gangen din ble jo super fin! Som resten av leiligheten :)
    Har sånn teppe som du har kjøpt til gangen din, ELSKER det! Og en annen ting som er så fint med det er at man kan bare ta det i vaskemaskinen på 30 grader om det blir møkkete :) Har vaska mitt sikkert 50 ganger(hadde langhåra katt før som dro med seg alle mulige slags rare ting inn og gnei det inn i teppet...) og er like fint som nytt :)

    Ha en fin kveld :)

    Klemmer fra Karianne

    SvarSlett
  17. Kjempefint!♥ Jeg har skikkelig lyst til å male parketten her hjemme, men jeg har en mann som må overtales skikkelig først. Får begynne med et soverom. ;)
    Kjempefint teppe også. Et skikkelig kupp!
    Klem fra hanne Mette

    SvarSlett
  18. Kjempefine gulv, det er nesten som å få nytt hjem når gulvene blir lyse! ;-)

    SvarSlett
  19. Så fint det ble! Lyst og lekkert!
    Vi har koksgrå gulvfliser i gangen. Har lyst til å male dem lyse men har så mange ideer som mannen min rister på hodet av at jeg må vente litt før jeg nevner gulvflisene til ham;)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  20. Å så fint det blir!
    Jeg får så lyst til å male parketten hos oss også...
    Men den er jo bare 6 år gammel, så er redd jeg angrer.
    Kanskje en gang ;)
    Kos deg med nymalt gulv, for det er nå mora begynner -ikke sant?!
    Ja, for detaljer som fillerye, speil osv er jo bare så kjekt å få på plass ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  21. Hei igjen!
    Ja, er vist i samme båt ; )
    Hvitt slår jo aldri feil ; )

    I flere andre rom har vi hatt hvite gulv i over et år nå.
    Mange som tror det er så vanskelig og holde rent, men så ille er det ikke!
    Moppen sklir bedre på malte gulv ; )
    Har malt med Shipolin høyglans i de andre rommene og nå som størsteprinsesse får sitt gulv malt har jeg brukt samme maling som deg ser jeg. Utrolig lett og male med i forhold til Shipolin! <3
    Men desverre ikke like holdbar... Har malt kjøkkenbenken med trestjerners og den har begynt flasse av enkelte steder runt vasken : -/
    Håper ikke dette skjer nå, litt mer arbeid med et helt gulv -Vet du jo alt om ; )
    Nei, vi satser på at det går bra : D

    -Lekkert ble det!
    Mersmak på flere hvite gulv? ; )

    -Ha en fin dag!
    Sommer klem : )

    SvarSlett
  22. Herlig, gir meg et skikkelig boost til å komme i gang. Jeg ettersøkte nettopp tips om hvordan male parkett;) Godt å høre at du ikke pusset parketten helt ned. Tror jeg hadde blitt helt utmattet om jeg skulle ha gjort det:)

    Det ble kjempefint!!!

    SvarSlett
  23. Hei!

    Jeg skal male parketten min, den et år bare. Hvitt er jo så flott! NYDELIG BLOGG DU HAR! :)

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!