onsdag 15. februar 2012

Sjokoladekake med vri..


...kakemonster?
Da MÅ du prøve denne saftige sjokoladekaka!!


Igår var det jo Valentine's day! ...sjokoladekake er noe av det beste Stian vet, så igår bakte jeg en skikkelig god kake til han! Jeg har liksom aldri funnet en sjokoladekake som er skikkelig god, sånn som smelter på tunga og som bare smaker himmelsk.. Så da jeg fant denne oppskriften fikk jeg lyst til å bake den med engang!

Du trenger :

125 g smør
100 g kokesjokolade
200 g sukker 
3 egg
40 g hvetemel
2 ss kakao
0,5 ts bakepulver
200 g naturell kremost
1 dl melis
100 g hvit sjokolade

Smelt smør, kokesjokolade og sukker. Avkjøl litt før du rører inn ett og ett egg. Sikt inn det tørre og hell røren i en liten form (rund form ca 24 cm). Det kan være lurt å kle formen med bakepapir! 

Smelt den hvite sjokoladen, tilsett kremost og melis og visp sammen.

Legg topper av ostekremen rundt om i sjokoladeblandingen. Trekk en skje gjennom ostekremen slik at den marmoreres i sjokoladerøren! 

Stekes nederst i ovnen på 180 grader i ca 35 minutter.

Kaken smaker like godt en dag eller to etter den er laget. Det er jo på en måte en slags brownies kake med myk oste/sjokoladekrem..
- NAM -


Galleriplass hos nib!

Takk for at dere likte bidraget mitt til "vårlig vegg" jenter!



Her skinnen solen idag, og man kan høre snøen smelte!
Det liker jeg!!

Ha en kjempe fin dag alle sammen!

Klem Ida Susanne

39 kommentarer:

  1. Mmmm.. den så skikkelig god ut! Jeg er svak så det holder for sjokoladekaker. Dagen etter sjokoladekake m/melk til frokost! Namnam ;o)


    KLEM

    SvarSlett
  2. Å den kaken skal prøves! nå har jeg lagret oppskriften så te helga kanskje =)

    SvarSlett
  3. Den sjokoladekaken blir herved lagt i favoritter:) Den ser aldeles herlig ut, Ida Susanne:)
    Gratulerer med Galleriplass, det er fortjent:)
    Ha en fin dag:) Her i Trondheim er det oppholds mellom snøbygene akkurat nå;)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Oi, denne så innmari god ut! Oppskriften er herved bokmerket ;) En sjokoladekake jeg kan anbefale er Nigella Lawsons "Chocolate fudge cake" :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Er innom deg for ein deilig dose pastell og feel-good! Takk:-)
    Fin dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  6. hei bakemester,
    den ser knallfin ut.
    skrevet av oppskriften nå, men det med melisen er vel feil; 100 dl melis? hi-hi... kanskej lurt å rette opp det.
    takk for oppskriften !
    gleder meg til å prøve den.
    klem TOVE

    SvarSlett
    Svar
    1. hahaha...Det ble litt voldsomt med melis ja :p
      Fikset opp :)
      1dl så klart!!!

      Slett
  7. Den sjokkiskaka så jo helt himmelsk ut. Absolutt noe for meg.
    Gratulerer med galleriplass :)

    SvarSlett
  8. Oooh! Jammi jammi! Den MÅ prøves!

    SvarSlett
  9. Ser vansinnigt gott ut. Tack för att du delar med dig.
    Ha en fortsatt finfin dag!
    Kram
    Ann-Sofie

    SvarSlett
  10. Yummi.....
    Denne skal prøves da også jeg er på jakt etter en
    himmelsk god sjokoladekake :)))
    Har vann i munnen her jeg sitter :))

    Takk for at du deler og fin dag videre til deg
    Klem // Heidi

    SvarSlett
  11. Den såg såå god ut! :) denne må jeg prøve! :) en måte jeg får saftige sjokoladekaker på, er å bruke kefir i. De er de beste sjokoladekakene! ;) ha en fin dag snuppa! Kos deg med sol!

    klem

    SvarSlett
  12. Hmm, ser yummi ut!:P
    Og GRATTIS med Galleriplass!:)
    klem

    SvarSlett
  13. nammmmm......ser himmelsk ut :D Må prøves en dag ja!!
    Og gratulerer med galleriplass hos NIB :) Ikke forfær at du kom med denne gangen også- råflink er du!!
    klem Tove

    SvarSlett
  14. Mmm.. nam! Sjokoladekake med ostekrem! Den skal jeg bake en dag. :) Så skikkelig god ut!

    SvarSlett
  15. Å guri malla. Den kaka så utrolig god ut. =)

    SvarSlett
  16. Hei snuppelupp*smile*
    ....ja, du, den sjokoladekaka så digg ut! Sel om jeg ikke er noen "søttann" kan jeg se det lang vei*ler* Ble ingen kake, men helge middagsfavoritten til kjære(hjemmelaget lasagne med hvitløkbaguetter og salat, og vin) ble snekret sammen i går for å overraske han littebitt...*smile*

    ...og gratulerer med galleriplass hos NIB! Det fortjente du synes jeg-fiiint bilde*smile*

    ...og der ser man lidyll-notatboken du fikk av meg på et av bildene også jo! Så gøy at den er i bruk!!!*smile*

    Ønsker deg en flotters dag videre, snuppa!
    Stor klem til deg

    SvarSlett
  17. Grattis med galleriplass. Det var jo ett stilig bilde og da. Tror jeg skal prøve den kaka, aldri noe heldig med sjokoladekakene. Vet du, jeg glemte hele Valentine. Kom på det i går kveld.Hadde sykt barn på legevakten da, så det stod annet i høystetet, men allikevel....Bra noen passer på.

    SvarSlett
  18. Den kaka så farlig god ut. Må prøves. Takk for tips:)

    SvarSlett
  19. Den kaka så farlig god ut. Må prøves. Takk for tips:)

    SvarSlett
  20. Den så helt nydelig ut. Skal prøves neste gang det skal bakes! Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  21. Nam nam.. Den så god ut!! :)

    SvarSlett
  22. M-m-m takk for kaketips!
    denne skal jeg jammen meg bake på fredag når vi skal ha bursdagsselskap her hjemme! :o)

    SvarSlett
  23. Mmm deilig! Den må prøves - jeg elsker sjokoladekake!
    Gratulerer med galleriplass, nydelig bidrag!
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  24. Nume num, elsker sjokolladekaker:),
    Gratla med galleriplass:).
    Klem hilde

    SvarSlett
  25. Mmm.. dette så ut til å være en kake etter min smak :) Har min siste dag på jobb i neste uke, og har lovet å bake kake så da tror jeg jammen jeg skal prøve meg på denne. Takk for tipset :)

    SvarSlett
  26. Hej jeg elsker den baggrunds farve some du har, den er bara sa rigtig söd. Tak for din sjov blog:-)
    Med venlig hilsen Stina

    SvarSlett
  27. Mmmm! Så himmelsk god ut : )
    -Den må nesten jeg nesten bake med barna i vinterferien som er rett rundt hjørnet.
    Takk for tipset og ha en fin dag

    Klem -Karina : )

    SvarSlett
  28. Den kaka så vidunderlig god ut. Den tror jeg jaggu jeg skal prøve ut til hælja. Takk for det gode tipset.
    God hælj!
    Klemmer fra Caza

    SvarSlett
  29. ohooo, fantastisk kake! den oppskrifta skal jeg ta med meg videre : )) takk! ;)

    SvarSlett
  30. Hei på deg!!
    Åååh den kaken hørtes/ser så god ut!!
    Sparer på oppskriften, kommer til å prøve denne på innvielsespartyet vi skal ha den 25. februar:-)))
    Kommer nesten 40 stykker,så jeg trenger mange kaker!!

    Tusen takk for kommentar hos meg:-)))) Blir så glad!!

    Ha en fin dag, Ida!!

    Klem Fru Samuelsen/Siri

    SvarSlett
  31. Nammennam, denne skal prøves. Så virkelig fristende ut :)
    Takk for deling av oppskrift :)

    Klem fru Thronsen

    SvarSlett
  32. Vennligst ha med kakerester til roadtrippen i morgen.

    SvarSlett
  33. Hei :0) jeg vil bare si at du har en kjempefin blogg! Har fulgt den en måneds tid nå ca.

    SvarSlett
  34. Woow what a great welcome here.... with this very yummie looking chocolate cake :-) Thanks for leaving these nice words at my blog and it's great that you did it made me visit yours.... Love it over here... lot's of inspiration, creativity and beautiful pictures!!! hug Elvera

    SvarSlett
  35. Denne kaken så jp bare supergod ut! Den fikk jeg lyst til¨å prøve å lage:-D

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  36. For denne så jo "ikke" god ut i det hele tatt.. Oppskrift notert!! :)

    Fin fin kveld til deg
    Klemmer og smil fra meg

    SvarSlett
  37. Skal det bare være 40 g mel? Det så så lite ut... Men denne skal prøvs ut:)

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!