tirsdag 12. januar 2016

Muffins


Jeg har baka disse muffinsene 2 ganger iløpet av helgen, til to forskjellige anledninger. 



Sjokelademuffins med sitronkrem 

Enkel og grei oppskrift : 

Smelt 50g smør, tilsett 1 dl melk
Pisk 1 dl sukker sammen med ett egg FOR HÅND med stålvisp
Bland alt sammen
Tilsett 2 ts bakepulver, 2 ts vaniljesukker, 
2,5 dl hvetemel og 2 ss kakao. 
Dette SIKTES inn!

Fordel røra i 12 små muffinsformer (vanlig str) 
og stek på RIST i 15 minutter, midt i ovnen på 180 grader.

Glasur : 

125 g kremost naturell, 1 dl melis, saften fra en halv sitron, 
50 g mykt smør og 1 ss kakaopulver eller Oboy!



Jeg hadde med meg disse da vi feiret 30 års dagen til en god venninde på lørdag og de var også med igår da vi hadde disco bursdag for Kristian som fylte 8 år!

Super enkle og SUPER gode :)


2 kommentarer:

  1. Oh, var på jakt etter en god muffins-oppskrift i kveld!
    Takk for tipset, de må prøves :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for oppskriften! Kanskje det er disse jeg skal lage når Sofus fyller 3 år :-)

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!