tirsdag 7. februar 2012

1 motiv 4 vinkler


- soverom -

Amalie med bloggen Svennegården har en utfordring gående : 1 motiv 4 vinkler!

Vinkel 1 :



Vinkel 2 :


Vinkel 3 :


Vinkel 4 :


Og for og virkelig utfordre meg selv valgte jeg det vanskeligste rommet i hele sukkertøysleiligheten. Nemlig soverommet. 

Og da tenker dere kanskje.. Det kan da ikke være så vanskelig å ta bilder av? Jo, det er det når soverommet ligger på en hems med lav takhøyde, skråtak, bjelker og et takvindu som slipper inn en masse lys! Og jeg klager ikke på at vi har lys altså, men det er helt klart en utfordring å ta bilder der oppe. Og ikke nok med at jeg skulle klare å få til en god vinkel, jeg skulle få til 4 ulike vinkler! 

Jeg drømmer noen ganger om et stort og lekkert soverom, men når jeg setter foten innenfor spisestua vår trekker jeg raskt tankene tilbake. For dere har vel fått med dere nå at vi har valgt å bruke det opprinnelige soverommet nede til spisestue/arbeidsrom? Og JA, vi er veldig fornøyd med å ha soverommet oppe på hemsen.

 For det er ganske koselig å sovne til en stjerneklar himmel eller å våkne til solstråler som vekker deg på morgenkvisten! 

Besøk Svennegården for å bli med på utfordringen!


29 kommentarer:

  1. Fine bilder! Har ventet litt på disse faktisk.. vi har et lite hus vi pusser opp med et loft jeg gjerne vil lage hems ut av.. Nå skal jeg vise snekkemannen og så kan han se om vi får noen lure ideér.

    PS: Jeg tror jeg så deg igjen for en stund siden.. En liten bil, med en liten søt hund kjørte inn ved siden av min i rundkjøringa ved sykehuset.. :o)

    KLEM

    SvarSlett
  2. Så fine bilder! Skulle gjerne hatt det helt hvitt! Lekre bjelker.
    klem Hege

    SvarSlett
  3. Spennende utfordring!!

    Og den fineste soverommet deres da!! :D
    Nydelige vinkler alle sammen.. *smile*

    Elsker takbjelkene, sengetøyet
    og herlige sengeteppet fra House Doctor! :)

    Mange klemmer til deg..
    Og, lykke til i utfordringen!

    :)

    -Ida-

    SvarSlett
  4. Fikk bare lyst å gå å legge meg der, hihi:-) Så delikat og fresht, og luftig (selv om takhøyden er lav). Likte virkelig soverommet deres, fra alle 4 vinkler! Kul utfordring, må inn å titte:-)
    Ha en god dag!
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei Ida!

    Så kjekt at du ville bli med! :)
    Herlige bilder fra den søte sovehemsen!
    Kjempefint bidrag, mye av poenget var å "utfordre" seg selv til å kanskje prøve å ta bilder i litt andre vinkler enn vanlig :)

    Takk for at du er med!
    Klem
    -Amalie

    SvarSlett
  6. Skjønner helt klart at dere valgte dette! Syns hemsen er koselig jeg!

    Ha en fin kveld!
    Kanskje du vil være med på tapet give away hos meg?

    SvarSlett
  7. Fine bilder Ida:) Utrolig koselig på hemsen deres:))

    Klem

    SvarSlett
  8. jeg synes det var et kjempe fint rom! jeg kunne godt tenkt meg et slikt soverom og ihvertfall når du skriver at du våkner til solens lys og sovner til stjerneklar himmel, noe så romantisk! og de flotte bjelkene!

    Ha en strålende dag!
    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  9. En lille hule :) Det er jo super hyggeligt! <3

    SvarSlett
  10. så herlig,lyst og fint rom....og flotte bilder.-)

    SvarSlett
  11. Så morsom utfordring!
    Og et koselig soverom, viser mitt soverom i kveld jeg og ;)
    klem

    SvarSlett
  12. Uansett vinkler og belysning, bildene ble supre. Lykke til med utfordringen

    SvarSlett
  13. CHarlotte den syke7. februar 2012 kl. 20:29

    Får så sjukt lyst til å slenge meg ned i senga di og sove!

    SvarSlett
  14. i love that orange light.....jealous again Momma.

    SvarSlett
  15. Å herlighet for et utrolig nydelig og spesielt soverom!! Elsker bjelkene, takvinduene, skråtaket - ja absolutt alt egentlig!!
    Ha en flott kveld
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  16. Nydelig, svalt og lyst soverom,liker spesielt godt at den oransje lampa tar opp en av fargene i sengetøyet:) Lykke til i utfordringen:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  17. For noen fine bildr! Det er så fint å lyst ut inne på soverommet deres.

    Bjelkene og tavinduene må være fantastisk fint. Derssuten høres det veldig romantisk ut å sovne under en stjerneklar himmel:-D

    SvarSlett
  18. Kunne veldig gjerna tenkt meg soverommet ditt eg :o)

    Tenk at våre søte små vofser e blitt 2 år da??! Som tida har gått...
    Du må ta deg ein titt inn te meg, for me har fått oss et nytt familiemedlem ;o) Endelig ei lita jente i hus hos meg og :o)

    SvarSlett
  19. Kjempe flott! Og varmen går jo som alltid opp ; )
    Praktisk en kald vinternatt. Ufyselig å fryse ; )

    Ha en knall dag
    Klem

    SvarSlett
  20. synes bildene ble nyyydelige. <3

    Herlig soverom på hemsen!

    Klem Marlene

    SvarSlett
  21. Nydelig, Ida. For et vakkert rom.

    KLEM

    SvarSlett
  22. En lille hilsen fra Danmark. Skønne billeder :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blev virkelig inspireret!

      Slett
  23. Hei på deg!!

    Så stilig soverom dere har, høyt under taket og skikkelig luftig og lyst!!! Fine bilder du viser:-)))
    Likte så godt nattbordet i et annet innlegg, kjempestilig bord og såååå fin tapet på bordplaten!!
    God helg til deg og søte Wilma!
    Klem

    SvarSlett
  24. Fedeste sovehems EVER! Meget misundelig! Kig gerne forbi min blog i DK
    Moredelisious.blogspot.com

    SvarSlett
  25. Utrolig koselig, jeg bare eeelsker hems! Synes det er så herlig med åpne rom, minnes å våkne til lukten av nytraktet kaffi og varme rundstykker som stiger opp til hemsen på hytta som barn. *Sukk*

    Nydelige sengklær - hvor har du fått tak i det flotte kappelakenet med broderier i? Aldri sett det før, men gud, så fint! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Torill!

      ...sengekappen er faktisk fra Ellos :)
      Det er noen år gammelt nå, men er ganske sikker på de har slike der fortsatt!

      Klem Ida Susanne

      Slett
  26. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!