torsdag 1. mars 2012

Månedens anbefalte blogger:



Bli kjent med jenta bak bloggen :


Helene forteller :

Etter åtte år i Bergen har jeg returnert til hjemkommunen Ås med mannen og sønnen. Vi flyttet inn i en firemannsbolig som vi pusset opp fullstendig fra juli til november. Her blir vi boende til muligheten med småbruk ved havet byr seg :) Jeg er opptatt av god design for barn, og har spesialisert meg på barnemøbler i utdannelsen. Jeg håper jeg får muligheten til å jobbe mer med dette, men har også lassevis av andre planer. Drømmer er heldigvis helt gratis!


Hva fikk deg til å begynne å blogge?

Jeg trengte et sted å samle inspirasjon og ideer, også skal jeg ikke nekte for at det virket svært så hyggelig å være en del av blogglandia:) Som er et positivt fristed!


 Har du et yndlings møbel/ting? 
       
Jeg har mange, forelsker meg lett i fine ting! Jeg er veldig glad i vår oransje eames gyngestol i glassfiber, men det er de tingene med historie og affeksjonsverdi som betyr mest. Som f.eks respateksbordet vi har på kjøkkenet som var mine foreldres første bord, eller en gammel trekasse fra Hansa bryggeri som var min farmors, eller en plakat fra Kina som vi fikk av gode venner i bryllupsgave.



 Beskriv stilen din :

Leken symbiose kanskje? Jeg følger ingen stil, men kun magefølelsen og hjertet.

Hva er din største inspirasjonskilde?

Når jeg designer egne produkter er naturen en stor inspirasjonskilde, og oss mennesker, hvordan vi skal bruke objektene. Når det gjelder innredning hjemme blir jeg veldig inspirert av andre bloggere, magasiner og bøker. Får rett og slett aldri nok input!


 1 ting på ønskelisten akkurat nå :

Først og fremst mere tid!!!
Av materielle ting ønsker vi oss en ny sjenk og nye spisestoler, kunst/illustrasjoner til de hvite veggene og Spear tapeten i rosa fra Ferm Living! Den hadde gjort seg på et skap på soverommet!


Takk til Helene som ville være månedens anbefalte blogger her på Sukkertøy for øyet!

Besøk bloggen hennes HER!

Ha en fin dag alle sammen


7 kommentarer:

  1. nice interview, i Love to read Interviews and this Lady Seems to be Really sympathic. Shes got a cool style! Thanks for Sharing! Svenja

    SvarSlett
  2. Veldig fint :) Liker godt blanding av hvitt og retro :)

    SvarSlett
  3. rå tøft barnerom! den klokken var jo bare så tøff!

    SvarSlett
  4. Herlig og leke stil!
    Flotte og inspirerende bilder:)
    Janni

    SvarSlett
  5. Takk for herlig inspirasjon :)
    Artig med slike anbefalinger.
    Og takk for at du vil være med på min Give Away :)

    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  6. Åh, blir så glad av å lese den fargerike bloggen din!

    Fikk nettopp en kommode maken til din, fra mamma. (Den brune).
    Den er såå fin :-D Med hjertenøkkel til.

    Takk for gode blomstertips i det nyeste innlegget, forresten. Nydelig!

    SvarSlett

Jeg blir hoppende glad om du vil legge igjen noen ord hos meg! Jeg leser alle kommentarene og blir super happy for hver og en :) Snille ord varmer et blogg-hjerte!